Logo Carblogger
  • Home
  • About
  • Blog
    • Autocritica
    • In folle
    • Multispazio
    • Exit 0
    • Lepouquitousse
  • En
    • Italiano
Choosing between carmakers is often like trying to pick the least flea-ridden dog Lex Column FT
  • Lepouquitousse / 11 November 2014

    Ford Europe, Go Further?

    di Lepouquitousse

  • Lepouquitousse / 13 October 2014

    Marchionne’s “Young punks”

    di Lepouquitousse

  • Autocritica / 20 May 2014

    Zetsche: “In 2020 we’ll be making money with Car2go”

    di Francesco Paternò

  • Autocritica / 9 May 2014

    Why is Alfa Romeo going to leave the sub-compact market to Audi, Bmw and Mercedes?

    di Francesco Paternò

  • Infolle / 28 April 2014

    Audi sales boss De Meo bullish on compact-premium segment in China

    di Alessandro Marchetti Tricamo

  • Autocritica / 17 April 2014

    Who’s Really In Charge at Ferrari?

    di Francesco Paternò

  • Autocritica / 10 April 2014

    Would You Spend The Same for a Jeep Cherokee as for an Audi Q5?

    di Francesco Paternò

  • Autocritica / 4 April 2014

    Porsche Jeep Toyota: Which One Is the Most Global?

    di Francesco Paternò

  • Autocritica / 1 April 2014

    Will Marchionne Reach Six Million Cars a Year By 2018?

    di Francesco Paternò

  • Autocritica / 31 March 2014

    The New Vespa Sprint, Forever Retro – Just Like Coca-Cola

    di Francesco Paternò

  • Infolle / 25 March 2014

    Kia doesn’t want to become premium. Thank Goodness

    di Alessandro Marchetti Tricamo

  • Autocritica / 20 March 2014

    Marchionne’s Hamlet: The Alfa Romeo Spider

    di Francesco Paternò

  • Infolle / 19 March 2014

    The non-existence of marketing in Japan

    di Alessandro Marchetti Tricamo

  • Exit 0 / 18 March 2014

    Young chinese students in US, first Mercedes

    di Flavio Pompetti

  • Autocritica / 18 March 2014

    Marchionne and his one million Jeeps

    di Diodato Pirone

  • Autocritica / 18 March 2014

    The Peugeot family and the end of an age

    di Francesco Paternò

  • Infolle / 18 March 2014

    Facebook WhatsApp, things never seen by the automotive industry

    di Alessandro Marchetti Tricamo

Pagina 1 di 2Pagina 1 Pagina 2
Chi siamo
Alessandro Marchetti Tricamo

Ingegnere in prestito al giornalismo. In tempi in cui nessuno presta più niente a nessuno, il futuro dirà se è l’affare della (mia) vita. Fallito il tentativo di eliminare l'auto dalla strada, vado a spasso con il nemico: scrivo di Lei per il Corriere della Sera e Quattroruote. Il mio terzo tempo si chiama Carblogger.it. Surfista, verde dentro.

Engineer, journalist, always connected. Green only. My favorite car is electric, unlimited range of course
Francesco Paternò

Una vita a il manifesto, da redattore a direttore editoriale, dove nasce il blog autocritica. Una seconda vita da collaboratore, dall’Espresso a Rai1 a Repubblica, con pit stop a Evo, Quattroruote, InterAutoNews. Si vive solo due volte, ma non è vero: per questo oggi c’è anche Carblogger.it e pagina99. Francofilo, interista di sinistra.

Editor at large, paper, tv, web. And blogger too. My favorite car is a Vespa, sandy sixties colored
Post più letti

© Copyright 2013 - 2023 CarBlogger.it
Per la pubblicità su questo blog: BBS S.r.l. – Via Giovanni Paisiello 26 – 00198 Roma – +39 06 80 72 360

Privacy Policy Cookie Policy